Sunday, 4 March 2012

jom pi Thailand




Savadikaa.
actually , aku nak tulis entry ni dalam bahasa siam tapi aku takut korang tak faham pulak.
Jadi aku taip dalam bahasa Melayu lah , kita kan rakyat Malaysia
aku yang tak reti nak tulis siam sebenarnya . Harap maklum entry nie banyak gambar .




Gambar diraja Thailand .





Seperti yang kita sedia maklum , negara Thailland nie agama rasminya Buddha, kalau sepanjang perjalanan tu jumpa patung Buddha bukanlah sesuatu yang pelik lah.




Sapa paham memang terer ! sapa tak paham  pi buang ar lesen hampa tue ..




 
Next destination  Pantai Samila .




Tarikan utama pantai nie , DUYUNG .
tapi aku  tak berani nak pi ambek gambar dekat-dekat dengan duyung tu takut kena kacau 
(pengaruh prang ramai)



ouchh ! sapa tu ?


Pastu , Pasar  Terapung .. layan ja lah


Ada lalu mao makan ? eii hijau ja sungai tu.. sangat tak lalu nak makan .



takde cawan gelas berkaca kalau minum air kat sini . pakai buluh ja


Istemewa kat sini kalau beli guna cawan tanah liat nie , kita akan dapat bawak balik buat kenangan , tak payah pulangkan kat penjual tue


model pasar terapung






.Kalau mai Thailand nie bukan masa untuk kita belagaklah tak kisah la kaya atau tak sebab kebanyakan makanan HALAL itu cuma kedai tepi jalan .
McD @ KFC tidak halal di Thailand .


 walaupun makanan tepi jalan , tapi yummy sedapp


This is tut tut ! kenderaan utama di bandar Hadyai , nak pergi mana-mana naiklah tut tut ,
 seorang rm2 @ 20 bath ..
naik tut tut nie rasa dia lain sikit ..


Disebelah tu kakak ipar saya .apa ?? dia lebih kecik ! normal2


Jalan -jalan di tengah2 bandar Hadyai .


Replika coca -cola , hado ko habis minum air banyak nie  sehari ? hoho

 Peniaga di sini sangat rakus untuk mencari pembeli sampaikan depan hotel diorang nie sanggup tunggu .
macam2 karenah 

Shaukhi nie pakwe baru aku , hoho ! 




berurus niaga ngn orang thailand nie mmg sangat menyusahkan ..
dah la tak faham bahasa melayu bahasa Inggeris pun tak paham ! mmg tak faham bahasa 


wayar mak aiii , serabut .Pakcik dalam bas cakap "kalau burung bertelur pun telur tak akan jatuh "

Korang penah dengar tak , orang cakap polis Thailand nie cantik-cantik belaka .. kalau tak percaya tengok nie , bukti kukuh lagi konkrit !



yeahh !! 

tamatlah sudah percutian aku selama 2hari 1 malam pi Hadyai ..
mai sini takda orang mai lama-lama .semuanya mai 2 hari ja.. Kebanyakan orang mai sini hanya untuk bershopping sebab  tak banyak  tempat menarik untuk dilawati .

ok Selamat Tinggal Thailand , 
entry aku hari nie sangat bersesuaian dengan pribahasa 
"Hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri lebih baik di negeri sendiri "
 

10 comments:

  1. bestnye gi jejalan obersea..hikhik

    ReplyDelete
  2. ade cousin nme sulaika atiqah x? 1 taun kot

    ReplyDelete
  3. jelesnya!!! nk pergi gak.. dpt couple dgn bdk kcukan thai pon xlepas lgi.. tunggu kwen nnti lah bleh g rumah sedare die kt stu hehehe

    ReplyDelete
  4. Bestnya! Nanti nak ajak emak pergi lah :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. aha , ajak mak cepat ,bodek mak dlu ea

      Delete