Saturday 28 January 2012

i love my bff , u?



hidup pastikan indah didampingi oleh sahabat 
masalahku pastikan ringan  bila ada sahabat yang mendengarkan 
lemahku akan menjadi kuat bila sahabat bersamaku 
sakitku menjadi sihat bila sahabat menjagaku 
kegelapanku menjadi cerah bila bersamamu sahabat 
tangis ku menjadi ketawa bila dipujuk oleh sahabat 

ini lah kekuatan seorang sahabat ,
pertemuan semuda 6 tahun ..
langsung tak mengajarku apa-apa makna tentang persahabatan .
mungkin usia yang masih mentah ..mungkin jua masih belum mengerti apa-apa 
tapi kini aku sudah memasuki alam keremajaan 
alam yang mengajarku erti seorang sahabat 

kesedihan mu mencuit hatiku 
maafkan aku meninggalkanmu dikala dirimu ingin sahabat 
kerna ingin mengapai kejayaan 
bukan niat untuk meninggalkanmu

duka ,sedih , tawa , riang , kita pernah lalui bersama
biar orang kata "kita tak sesuai bersama " 
tapi siapa yang mampu mengubah takdir tuhan yang mengaturkan untuk kita menjadi sahabat sejati
sudah 13 memegang tittle sahabat .
kita pernah bergaduh , berdendam , bersaing
tapi erti sahabat menjadikan kita sahabat 



saya sayang sahabat saya anda pulak bagaimana?

walau sarah ,dan shaukhi kini bersamaku ..
dayah ketahuilah 
tak pernah sesaat aku cuba melupakan mu 


pernahku menangis kernamu tapi tak pernah  ku suarakan ..



pernah aku cemburukan mereka kerna aku tiada disampingmu .
dan wajar untuk kamu cemburukan mereka kerana ketidakadilan aku dalam bersahabat 
maafkan aku , andai tindak aku membuat kamu terasa ...
maafkan aku kerana meninggalkan kamu sendiri 

"we shared smile 
we wiped the tears
and through the year
Our friendship has grown 
along with us 
you are truly 
a part of my life"


promise me our friendship will never end before  we die

p/s : jujur apa yang aku tulis tak dak copy paste 

No comments:

Post a Comment